dinsdag 30 juni 2015

Dag 19 : Back home

Dit is hem dan : het allerlaatste verslag van de vakantie 2015.
Wat een vreselijke flut nacht. We worden wakker gebeld om 2 uur 's nachts. Toen een dik uur wakker gelegen. En om half zeven alweer rechtop in m'n bed. Toch nog uurtje blijven liggen. Half acht opgestaan. Nog laatste keer FaceTime met pap en mam en inpakken. Even snel ontbijten. Dan zijn we er klaar voor geloof ik.
Rond kwart voor negen zitten we in de auto. Het is ongeveer 50 min naar het vliegveld en we moeten de auto nog vol tanken en inleveren. We doen er 50 min over om bij de car rental te komen. Alles is oké. Daar stappen we in het busje die ons naar de vertrekhal brengt. We hebben in totaal 3685 mijl gereden (5896 km) deze vakantie op 17 dagen tijd. (2 dagen reistijd tel ik niet mee)
We moeten bij een self check in inchecken maar ik ben opeens verdwenen en alleen Rob mag reizen. Toch maar even vragen. De meneer helpt ons goed. Ik heb een nieuw confirmatie nummer gekregen en kan nu wel inchecken. Zo de koffers zijn we kwijt. Even snel een plasje doen en dan de security. Hop naar de gate. Er staat een behoorlijke rij bij de security maar het gaat gelukkig snel. En Rob doet weer netjes alles wat gevraagd wordt.

We zijn ruim op tijd bij de gate. Dan begint uiteraard het lange wachten. Rond kwart voor 12 beginnen ze met boarden. Het gaat lekker snel en rond 12:20 zit iedereen. Dan de gebruikelijke safety rules en om 12:35 gaan we de lucht in. First stop : Chicago. Onze eerste vlucht schiet lekker op. We slapen even een uurtje en rond 15:40 lokale tijd (uurtje later dan Denver) landen we in Chicago. Omdat het een binnenlandse vlucht is hebben we al het douane gezeur niet. We kunnen gewoon naar de volgende gate wandelen waar we nog een klein uurtje moeten wachten.

Even snel weer wat kipnuggets naar binnen proppen van de grote gele M. Dan lopen we rustig naar onze gate. Half uurtje wachten en dan gaan we boarden. De vlucht is op tijd. Yes !! Of toch niet. We zouden eigenlijk om 17:10 boarden maar om 17:35 zitten we er nog. De schoonmakers zijn nog niet klaar. Pffff wat een gezeur. Uiteindelijk boarden we om 17:45. Een uur later gaan we de lucht in. Toch drie kwartier later dan gepland. De vlucht zal 7 uur en 48 minuten duren.
Het is een iets ouderwets vliegtuig met kleine schermpjes die het uiteindelijk niet doen. Dus geen film. Of flightmap. Het eten is ook al niks (maar ja what else is new). Ik speel een spel uit dat ik gekocht heb voor de iPad en probeer wat te slapen. En natuurlijk slaap ik geen minuut. Om 9:23 landen we. Yes terug in het land!!! Om 9:45 stappen we Schiphol in. Alles gaat super snel want een half uur later staan we al buiten met onze koffers. Valet gebeld en die komen vijf minuten later de auto brengen. We kunnen naar huis.
Nu rijden we net Amsterdam uit en zijn we over een kleine twee uurtjes thuis. Dit was een super vakantie met heel veel hoogtepunten. Vooral Yellowstone en Arches hebben indruk gemaakt. Dit stuk Amerika kan ik iedereen aanbevelen.
We hopen dat iedereen genoten heeft van onze foto's en verslagen net zoals wij elke dag van de vakantie genoten hebben. Dikke kus en tot de volgende reis 👋🏼😘

maandag 29 juni 2015

Dag 18 : Final day on holiday

De laatste vakantiedag .... Het moest er natuurlijk een keer van komen. Deze vakantie is omgevlogen. Klik klik voorbij. Maar zoveel mooie dingen gezien en leuke dingen gedaan.
Maar voor vandaag rustig aan. En we staan lekker niet op tijd op. Half negen lopen we richting ontbijtzaal waar we wat yoghurt met cerios en boterhammen eten. Dan pakken we een rugzak en de koelbox in en gaan we op pad. Eerst maar Red Rocks park. Als het goed is is alleen vanavond een concert van Ed Sheeran dus hoop dat we nu wel het theater in kunnen. Rob wil er graag heen vanwege U2. Het is maar een stukje rijden van het hotel. En dit keer hebben we wel geluk want het is gewoon open voor publiek en we kunnen we auto kwijt op de dichtstbijzijnde parkeerplaats.

Meteen herkenning als we over de balustrade kijken. Veel mensen zijn aan het hardlopen op de tribune. We lopen een rondje door het theater en gaan nog even kijken in de hall of fame. We zitten weer hoog want als we de trappen oplopen zijn we beide weer buiten adem. En het is warm. Neem het warme weer wel mee zie ik op internet. Hittegolf in Nederland.

De volgende stop is Golden. Een klein plaatsje dicht bij. We stoppen even bij het visitor center en schrijven ons in. Vinden ze altijd leuk als je dat doet. Dan lopen we een rondje door het stadje. Kijken in een paar winkeltjes of we nog wat leuks vinden. Dan lopen we nog even naar de brouwerij van Coors. Er zijn wel tours maar daar hebben we geen zin in.

We duiken de auto weer terug in en rijden Lookout mountain op. Helemaal op de top ligt Buffalo Bill begraven. We gaan even kijken bij zijn graf. We hebben honger dus eten even snel een hotdog met chips. Het smaakt redelijk.

Even retour hotel. Ik voel me niet zo lekker. Denk een combi van de hitte en de hoogte. Beetje misselijk. Even klein uurtje chillen en even de oogjes dicht en bedenken wat we nog willen zien. Rob wil nog naar een outdoorwinkel en elektronica winkel in de buurt. Dus gaan we daar even heen. Ik scoor nog een paar flipflops bij de outdoorwinkel.
Dan door naar Old Navy waar we altijd wel scoren voor de kids maar dit keer niks kunnen vinden .
Dan rijden we nog naar een ander winkelcentrum (Colorado Mils) waar we een rondje lopen. Yes vind toch nog wat voor het kleine spook. Koop nog twee shirtjes voor m'n andere nichtje Mirthe en nog broekje voor te rennen van Adidas. M'n misselijkheid is nog niet over. We gaan terug naar het hotel. Gelukkig maar een kwartiertje rijden. Maar het is vies druk op de weg. Iedereen wil naar huis dus langzaam rijden. Ondertussen voel ik me er niet lekkerder op. Maar we komen er wel. Gelukkig. We ruimen de auto alvast leeg en gaan naar de kamer. Toch maar even wc, dan voel ik me iets beter.
Even liggen nog en dan toch maar wat eten. Aan de overkant van de straat ligt old Chicago, een pizzeria. Hij krijgt vier sterren dus moet goed zijn. De tent zit vol. We bestellen allebei een kleine 8" pizza. Hij is echt super lekker. Goed belegt en lekker knapperig. Jammie. Ik voel me meteen iets beter na het eten.

Zo eens de koffer inpakken. Kijken of alles erin past. De auto is al leeg. Dan lekker douche en op tijd slapen. Morgen lange dag en erger nog geen nacht.
Proppen en proppen maar alles past in de koffer en nog ruim onder het gewicht. Yeah !!!! Net fris gedoucht. Nu nog een goede nacht slaap en dan klaar voor de terugreis morgen. Eerst van Denver naar Chicago en dan door naar Amsterdam. Scheelt dit keer geen douane gezeur en iets langer de tijd om over te stappen. En als ik het goed heb gaan de koffers automatisch naar Amsterdam. Ik ben benieuwd. Morgen laatste verslag. Dan zit het erop. Slaap lekker !!

zondag 28 juni 2015

Dag 17 : Hello Rockies

De laatste twee dagen zijn aangebroken 😢 maar ik heb ook wel weer zin om naar huis te gaan. Naar m'n katjes en familie. Alleen dat werk tja.... Ach nog even niet aan denken. We hebben nog even om te genieten.
We hebben heerlijk geslapen en doen rustig aan. We eten een ontbijtje in het hotel, nou ja iets wat ze hier ontbijt durven te noemen. We roosteren wat maar brood en Rob smeert nog een broodje op de kamer. Want dit was weer eens niks. We pakken alles weer in. Dan nog even FaceTime met mam en daarna gaan we op pad. We rijden vandaag terug naar Denver. We tanken de auto maar weer eens vol. Dikke 3300 mijl gereden. De temperatuur is vandaag zoveel aangenamer als de voorgaande dagen. 25 graden heerlijk !!
We rijden een dik uur langs de Colorado river en zien dan de Rockies weer voor ons opdoemen. Er ligt nog zoveel sneeuw. In Silverthorne gaan we de snelweg af en pakken de highway 6 naar de Loveland pass. We klimmen flink de bergen in. We stoppen bij het bord voor de foto. Hier ook weer een continental divide. We zitten op 4 km hoogte in de bergen. Overal ligt nog sneeuw dus staan we in de korte broek in de sneeuw te spelen. Het waait behoorlijk. Dus snel de auto weer in. Brrrr.

We gaan de snelweg weer op en rijden naar red rock park. Het is nog best druk voor een zondag op de weg. Gadverdamme we hebben regen. Dikke druppels op de voorruit. Het is maar voor even. En toen stonden we stil. File grrrrr. Ze zijn veel aan de weg aan het kloten. Nu dus ook. Maar gelukkig duurt het niet lang en kunnen we verder. Op naar red rocks amphitheater. Nondeju alweer druk maar nu bij de afrit. We hebben pech. Er is een middag voorstelling dus we kunnen het theater niet in. En daar kwamen we voor. We rijden het park maar weer uit en proberen het morgen nog maar eens.
Dan maar naar Castle rock waar een groot outlet centrum ligt. Ik wil toch echt nog nieuwe schoenen want het is de bedoeling m'n oude hier te laten. En laat daar een grote Nike en Converse store liggen.
Arme Rob. Maar eerst wil ie wat eten. Dus stoppen we bij de grote gele M en proppen even een kipnuggets menu naar binnen. Dan even snel een plas en naar het outlet centrum. Shopping time. Met tassen vol komen we naar buiten. Nieuwe Allstars, nog een paar voor Quinne (voor lach niet, $12,50 per paar) twee shirtjes van Converse, nieuwe Nikes, ondergoed, trui van GAP en Rob nieuwe Columbia schoenen en een paar Asics. Goed geslaagd dus.
Dan maar eens naar het hotel. Buiten is het behoorlijk benauwd. De zon is wel weg maar warm is het wel. 34 graden. Dus airco vol aan in de auto om af te koelen. We rijden een klein half uurtje en dan komen we aan in Lakewood. Hier ligt ons hotel voor de laatste twee nachten. Als we de deur openmaken zien we dat we een complete suite hebben. Relax !! We ruimen de tassen even op en gaan kijken voor een hapje te eten. Applebees ligt in de buurt dus die wordt het. Altijd lekker.
Ik neem een biefstuk met gebakken uien en paprika met garlic mash en Rob neemt de kip met garnalen en gebakken aardappelen. Jammie. Als toetje nemen we samen een triple chocolate meltdown. Reuze choco cake met een zachte binnenkant en een grote bol ijs. Ook dit is jammie !!! Met de buikjes vol gegeten rijden we terug naar het hotel.

Zo eens lekker warm douchen en m'n koffer al een beetje herindelen. We kijken Terminator 2 nog maar eens voor de 100e keer.
Morgen willen we dan toch terug naar Red Rocks en naar Golden. Hier ligt Buffalo Bill begraven. En Golden schijnt een leuke stadje te zijn. Downtown Denver slaan we over. Morgen dan echt de laatste dag. Dinsdag wordt onze reisdag. Tot morgen allemaal. Slaap lekker !!

zaterdag 27 juni 2015

Dag 16 : Back to Colorado

Goedemorgen!!

Kwart voor zes drijf ik m'n bed uit. Het is vreselijk warm op de kamer. Airco maar even aan zodat het wat afkoelt maar slapen kan ik niet meer. Naast me is iemand hele bossen aan het zagen. Pffff ik vul de tijd met Facebook en Candy crush. We staan rond acht uur maar op. Eten op de kamer een broodje en yoghurt. Dan ruimen we alles weer op. Het is tijd om Moab te verlaten. We moeten even wachten op de miep van de receptie maar dan kunnen we om 9:15 toch weg.
We gaan via de scenic byway 128. Deze gaat langs de Colorado river mooi tussen de bergen en kloven. Scenic ways zijn altijd stukker mooier als de gewone snelweg. Altijd doen dus !!! Na een uur rijden verandert het landschap van kloven en bergen naar grote open vlaktes. Ook de radio vind geen enkele zender meer behalve canyon country. Nou ja het is niet anders.
Nou die ghosttown in Cisco valt even vies tegen. Paar houten huisjes en thats it. Eigenlijk nog niet de moeite om te stoppen. Maken maar een stel foto's en rijden dan door naar Grand Junction. Hop de snelweg op. We rijden Colorado weer in. Deze vakantie hebben we toch maar weer 7 staten gehad (Colorado, Nebraska, South Dakota, Wyoming, Montana, Idaho & Utah). Kunnen we mooi van ons lijstje strepen.

We gaan bij Fruita de snelweg af om naar Colorado national monument te gaan. Het is geen groot park maar mooi is het wel met de canyon landschappen. We stoppen bij wat view points om foto's te maken. Ondertussen speuren we voor een big Horn sheep. En uiteraard zien we er geen een.

Dan rijden we rond half 1 Grand Junction in. We gaan even naar Mesa mall. Even hapje eten en rondje winkelen. Ook hier is de temperatuur behoorlijk. 35 graden. We scoren Allstars voor m'n nichtje Quinne en eten op de food plaza een bord rijst met twee soorten kip. Voor de rest vinden we niks en rijden rond 14:15 uur weer door naar Glenwood springs waar we vannacht zullen overnachten.
We maken nog een uitstapje naar riffle falls state park. Het is een half uurtje van de snelweg. We betalen de entree en rijden naar binnen. Parkeren de auto en lopen naar de watervallen. Het zijn er drie op een rijtje. Het spettert lekker. Dan lopen we nog een kleine trail zodat we aan de bovenkant van de watervallen uitkomen. Dan gaan we weer terug naar de auto. Het is een klein park dus zijn snel uitgekeken. Dan gaan we via een historic byway richting Glenwood springs. Ondertussen hebben we weer een goede classic rock radio zender en zingen we (nou ja ik dan) mee met AC/DC, Rush, Bon Jovi, Eagles en noem maar op. Yeah !!! Rock on !!!

Iets voor vijf komen we aan bij het hotel. Het ligt pal naast de snelweg. Hmmm iets minder maar gelukkig maar voor 1 nacht. Even internet checken voor een restaurant in de buurt. We rijden naar Glenwood centrum om bij de Glenwood canyon brewpub wat te gaan eten. Het is er druk en we moeten even wachten. Druk is altijd een goed teken. Dan is het eten goed.

Ik neem fish & chips en Rob een hamburger. Het smaakt inderdaad goed. We gaan terug naar het hotel. Lekker douche, beetje tv kijken en slapen. Slaap lekker !!